Wat is vereist?
- Afgeronde hbo-opleiding op het gebied van (bedrijfs)informatica, bij voorkeur aangevuld met een vakgerichte opleiding op het gebied van Functioneel Beheer
- Kennis van data- en procesmodelleringstechnieken
- Kennis van ICT Architecturen op het gebied van business, proces en applicatie
- Goede kennis van en ervaring met Business Intelligence tools (MS PowerBI)
- Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Goede communicatieve, sociale en didactische vaardigheden
- Zelfstandig en discreet
- Flexibiliteit ten aanzien van werktijd/werkplek
- Bereidheid om bereikbaarheidsdiensten te draaien
Wat krijg je?
- € 3.352 - € 4.398 bruto p/m (o.b.v. kennis en ervaring)
- 32 tot 40-urige werkweek
- 24 vakantiedagen met 13 adv-dagen
- Training- en opleidingsmogelijkheden
- Telefoon en laptop, thuiswerkmogelijkheden
- Premievrij pensioen
Wat doe je?
- 10% Informatiebeleid- en strategie ontwikkelen en onderhouden
- 20% Organisatie adviseren over procesinrichting
- 40% Aan interne en externe overlegstructuren deelnemen
- 10% Administratie en rapportage
- 20% Verbeterplannen opstellen en uitvoeren
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als functioneel applicatiebeheerder ICT bij het KCB ben je verantwoordelijk voor het beheren, verder ontwikkelen en testen van informatiesystemen. Je zorgt ervoor dat medewerkers worden opgeleid en biedt hen ondersteuning, zodat zij weten hoe zij deze informatiesystemen behoren te gebruiken. Daarnaast lever je beleidsmatige ondersteuning aan de ontwikkeling van het informatiebeleid en draag je bij aan de invulling van Business Intelligence van het KCB.
Om te zorgen dat alle kennis over de informatiesystemen geborgd wordt, schrijf je productbeschrijvingen, gebruikershandleidingen en acceptatietest- en implementatieplannen en begeleid je deze plannen. Daarnaast ben je aanwezig bij verschillende project- en afdelingsoverleggen. Wanneer nodig blijf je betrokken bij de begeleiding van een project totdat het beoogde doel is gerealiseerd.
Aan de hand van de informatie die je hebt verzameld, adviseer je de informatiemanager, gevraagd en ongevraagd, over het te voeren informatiebeleid. Het gaat om zowel procesmatige, alsook om functionele informatiebehoeften.
Je maakt deel uit van de afdeling ICT en werkt rechtstreeks onder het hoofd van deze afdeling. Verder bestaat deze afdeling uit een informatiemanager, een projectmanager ICT, een drietal functioneel beheerders, een netwerkbeheerder en een werkplekbeheerder.
Als je het leuk vindt om oplossingsgericht te denken en veel contacten aan te gaan, en je het uitdagend vindt dat je veel eigen initiatief moet tonen aangezien het hier om een nieuwe functie gaat, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke dag maak je echt een verschil in de organisatie. Dat kan bijvoorbeeld zijn doordat één van je adviezen wordt opgevolgd, of de oplossing die jij aandraagt succesvol wordt geïmplementeerd.
Op een mindere dag zijn er veel externe partijen betrokken bij een bepaald project. Dit zorgt dat het besluitvormingsproces soms stroperig kan verlopen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Rapportage
- Verbeterplan opstellen
- Lunch
- Participeren in interne overlegstructuren
- Informatiebeleid ontwikkelen
- Participeren in interne overlegstructuren
- Verbeterplan opstellen
-
- Informatiestrategie ontwikkelen
- Lunch
- Advies uitbrengen over procesinrichting
- Participeren in externe overlegstructuren
- Participeren in interne overlegstructuren
- Administratie
- Overleg met ICT-afdeling
-
- Participeren in externe overlegstructuren
- Verbeterplan opstellen
- Lunch
- Participeren in interne overlegstructuren
- Rapportage
- Informatiebeleid ontwikkelen
-
- Advies uitbrengen over procesinrichting
- Participeren in interne overlegstructuren
- Lunch
- Informatiestrategie ontwikkelen
- Participeren in interne overlegstructuren
- Informatiebeleid ontwikkelen
-
- Advies uitbrengen over procesinrichting
- Verbeterplan opstellen
- Participeren in interne overlegstructuren
- Lunch
- Informatiestrategie ontwikkelen
- Overleg met ICT-afdeling
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Omdat het KCB continu in ontwikkeling is, worden er vanuit de organisatie interne en externe opleidingen aangeboden. Daarin word je getraind, zodat je breed inzetbaar blijft. Daarnaast is er ook ruimte om te (blijven) groeien op persoonlijk vlak.
Werken bij Kwaliteits-Controle-Bureau
Het Kwaliteits-Controle-Bureau (KCB) is een zelfstandige en onafhankelijke instelling die controles uitvoert binnen de agrosector. Hierin is het KCB verantwoordelijk voor het uitvoeren van fytosanitaire import- en exportcontroles van groente, fruit, snijbloemen en potplanten. Daarnaast houdt het bureau toezicht op de naleving van de EU-kwaliteitsregelgeving rondom groenten en fruit.
Voor meer informatie over onze CAO, klik dan op de downloadlink
Open sollicitatie
Zijn er geen vacatures, maar ben jij wel een toegevoegde waarde voor ons? Misschien dat we dan toch wat voor elkaar kunnen betekenen. Je kunt een open sollicitatie sturen via pz@kcb.nl
- Hoofdkantoor in Zoetermeer
- 25% / 75%
- 247 medewerkers in dienst