Hoofd Operatie
Kwaliteits-Controle-Bureau Landelijk
Wat is vereist?
- Afgeronde hbo- of wo-studie in de richting van bedrijfskunde of vergelijkbaar
- Minimaal 5 jaar relevante ervaring in een leidinggevende functie
- Goede beheersing Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Leiderschaps-, sociale en communicatieve vaardigheden
- Nauwkeurig, goed kunnen samenwerken
Wat krijg je?
- €4.929 tot €7.238 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 40-urige werkweek
- Vanaf 24 vakantiedagen per jaar (afhankelijk van leeftijd) + 104 ADV-uren
- Ruime trainings- en opleidingsmogelijkheden
- Leaseauto, laptop en telefoon
- Aantrekkelijke, premievrije pensioensregeling
Wat doe je?
- 10% Overleg met MT
- 20% Intern overleg
- 10% Administratie
- 10% Bemiddelen/klachten oplossen
- 50% Managers coachen
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Vacature
Als Hoofd Operatie bij het Kwaliteits-Controle-Bureau ben je verantwoordelijk voor de logistiek rondom de inspecties van plantgezondheid en de kwaliteit van groente en fruit. Je geeft leiding aan vier Managers Operatie die op hun plaats weer leidinggeven aan een team van ongeveer 25 Inspecteurs, Vakspecialisten, (Assistent) Planners en Administratief medewerkers. Je coacht en helpt de Managers bij het aansturen van hun team en houdt altijd het overzicht over hun werkzaamheden en planningen.
Als Hoofd Operatie ben jij eindverantwoordelijke voor de hele buitendienst, voornamelijk op budgettair en strategisch vlak. Wanneer er zich problemen voordoen met de Managers of hun team, zorg jij dat het wordt opgelost. Ook als zaken met externe partijen stroef gaan, bijvoorbeeld als er een vracht vertraagd is of als er een keuring niet soepel verloopt, zet jij je in om alles weer op rolletjes te laten verlopen en waar nodig te bemiddelen.
Je werkt in team Buitendienst, samen met nog een Hoofd Operatie, een Assistent Hoofd Operatie, zeven Managers en 130 Inspecteurs, Vakspecialisten, (Assistent) Planners en Administratief Medewerkers, verdeeld over vier vestigingen.
Als je het leuk vindt om met verschillende mensen te werken en zelfstandig belangrijke beslissingen kunt nemen, en je stevig in je schoenen staat als er conflicten ontstaan, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag bespreek je tijdens een meeting met het MT de plannen voor een nieuwe besturingsstructuur, waarna je enthousiast aan de slag gaat om deze plannen door te voeren in je team.
Op een minder leuke werkdag moet je een offerte opstellen voor een overheidsinstelling, waar zoveel regeltjes aan verbonden zijn dat je veel langer bezig bent dan je eigenlijk zou willen.
- 06:00
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Lunch
- Planningen controleren
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met MT
- Telefonisch overleg met Manager Operatie
- Overleg met Assistent Hoofd Operatie
- Facturen keuren
- Bezoek hoofdkantoor Zoetermeer
-
- Lunch
- Telefonisch overleg met Manager Operatie
- Administratie
- Overleg met Hoofd Personeelszaken
- Overleg met Manager Operatie
- Mails lezen en beantwoorden
- Klacht oplossen
- Administratie
- Planningen controleren
-
- Lunch
- Een-op-een met Directeur
- Overleg met Planners
- Mails lezen en beantwoorden
- Offerte opstellen
- Administratie
- Facturen keuren
- Bezoek rayonkantoor Schiphol-Rijk
-
- Lunch
- Telefonisch overleg met Manager Operatie
- Overleg met Directeur
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met MT
- Overleg met Manager Operatie
- Administratie
- Bezoek rayonkantoor Barendrecht en Naaldwijk
-
- Thuiswerkdag
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met Directeur
- Administratie
- Planningen controleren
- Facturen keuren
- Offerte opstellen
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Omdat het KCB continu in ontwikkeling is, worden er vanuit de organisatie interne en externe opleidingen aangeboden. Daarin word je getraind, zodat je breed inzetbaar blijft. Daarnaast is er ook ruimte om te (blijven) groeien op persoonlijk vlak.
Werken bij Kwaliteits-Controle-Bureau
Het Kwaliteits-Controle-Bureau (KCB) is een zelfstandige en onafhankelijke instelling die controles uitvoert binnen de agrosector. Hierin is het KCB verantwoordelijk voor het uitvoeren van fytosanitaire import- en exportcontroles van groente, fruit, snijbloemen en potplanten. Daarnaast houdt het bureau toezicht op de naleving van de EU-kwaliteitsregelgeving rondom groenten en fruit.
Voor meer informatie over onze CAO, klik dan op de downloadlink
Open sollicitatie
Zijn er geen vacatures, maar ben jij wel een toegevoegde waarde voor ons? Misschien dat we dan toch wat voor elkaar kunnen betekenen. Je kunt een open sollicitatie sturen via pz@kcb.nl
- Hoofdkantoor in Zoetermeer
- 25% / 75%
- 247 medewerkers in dienst