Hoofd Personeel & Organisatie

Vacature gesloten

Hoofd Personeel & Organisatie

Kwaliteits-Controle-Bureau Zoetermeer

Wat is vereist?

  • Hbo/wo-opleiding bij voorkeur richting Bedrijfskunde/Human Resources/Opleidingskunde
  • Minimaal vijf jaar relevante ervaring als leidinggevende
  • Ervaring met veranderprocessen en organisatie ontwikkeling
  • Ervaring en affiniteit met de agrosector is een pre
  • Durven discussies aan te gaan, gericht op samenwerking en met zorg voor verbinding
  • Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden
  • Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • Je herkent je in de normen en waarden van het KCB
  • Je hebt lef, denkt in mogelijkheden en bent stressbestendig

Wat krijg je?

  • Salaris van maximaal €7.239 op basis van 40 uur (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 40-urige werkweek
  • Een werkplek op ons kantoor in Zoetermeer, maar je mag deels thuiswerken
  • Naast het reguliere verlof jaarlijks 104 uur ADV bij een fulltime dienstverband
  • Een premievrij op te bouwen pensioen
  • Trainings- en opleidingsmogelijkheden
  • Telefoon en laptop

Wat doe je?

  • 30% PZ-beleid uitzetten en implementeren
  • 20% Leiding geven
  • 10% Afdelings- en teamresultaten behalen
  • 10% Management rapportages analyseren
  • 10% Met Managers Operatie en MT leden sparren
  • 10% Bijdrage aan organisatiedoelen leveren
  • 10% Ontwikkelen en innoveren

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Hoofd Personeel & Organisatie bij het KCB ben je verantwoordelijk voor het uitbouwen en verder invullen van een toekomstbestendige organisatiecultuur, het ontwikkelen van een strategische personeelsplanning en het ontwikkelen van een personeelsbeleid dat gefocust is op een samenhangende organisatie. Hierbij staat de medewerker centraal. Daarnaast draag je ook zorg voor de landelijke uniforme interpretatie en toepassing van werkvoorschriften door kennisoverdracht en kwalificatie.

De afdeling Personeel, Kwalificatie, Kennisbeheer & Organisatie (PKO) bestaat uit het cluster Kwalificatie & Kennisbeheer (KKB) en het cluster Personeelszaken (PZ). Het cluster Kwalificatie & Kennisbeheer, bestaand uit zes vaste medewerkers, houdt zich voornamelijk bezig met het opleiden en het kwalificeren van de buitendienstmedewerkers. Het cluster Personeelszaken, bestaand uit twee medewerkers, adviseert, begeleidt, informeert en ondersteunt leidinggevenden en medewerkers op het gebied van arbeidsvoorwaarden, personeelsbeleid en ontwikkelen. Jij stuurt de clusters KKB en PZ aan, waarbij je verantwoordelijkheid draagt voor de kwaliteit van de processen en de bedrijfsvoering. Je ondersteunt hierbij de teamleden op een coachende manier. Binnen het cluster KKB formuleer je, samen met de medewerkers, het beleid voor de opleiding en kwalificaties van de Buitendienst. Je bewaakt alles rondom dit proces en de uitvoering ervan. Binnen het cluster PZ zorg je dat de interne doelstellingen op professionele wijze worden vertaald naar concrete resultaten, werkprocessen en managementtools. Je bent daarnaast ook verantwoordelijk voor de implementatie ervan.

Verder adviseer je de Directie en het Management over (complexe) veranderkundige en personele vraagstukken en ben je een gesprekspartner met een duidelijke visie op thema’s rondom organisatie ontwikkeling en strategische personele onderwerpen. Je laat met jouw daadkracht plannen realiteit worden door ze te implementeren en af te maken. Daarnaast vertoon je ook voorbeeldgedrag, waarmee je anderen helpt om hun rol in te vullen.

Als je het leuk vindt om strategische en operationele vraagstukken af te wisselen en je energie krijgt van veranderingen doorvoeren, dan is dit de functie voor jou.

Werkweek

Hoofd Personeel & Organisatie

Op een leuke dag help je een collega zijn resultaten te bereiken en creëer je een strategie voor een PZ vraagstuk.

Op een minder leuke dag zijn er lastige gesprekken met collega's, maar uiteindelijk helpen deze gesprekken de collega's wel verder in hun ontwikkeling.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Lunch
    • OR vergadering
    • Een-op-een overleg met een teamlid
    • OR vergadering voorbereiden
    • Strategie ontwikkelen
    • Een-op-een overleg met een teamlid
    • Een-op-een overleg met een teamlid
    • Functioneringsgesprek voeren
    • Afdelingsoverleg
    • Jaarplannen bespreken
    • Strategie ontwikkelen
    • Lunch
    • Thuiswerken
    • Nieuw beleid ontwikkelen
    • Een-op-een overleg met een teamlid
    • Vrije middag

Voorbeeld uit de praktijk

Je bent bezig met de ontwikkeling van het jaarplan PKO. Wat doe je?

Op basis van het MJBP van de organisatie wordt jaarlijks de vertaalslag voor de afdeling PKO gemaakt. Hierbij worden heldere en concrete afspraken per onderwerp en per teamlid gemaakt. Deze afspraken worden periodiek gemonitord om de voortgang goed te bewaken.

Groeipad

Omdat het KCB continu in ontwikkeling is, worden er vanuit de organisatie interne en externe opleidingen aangeboden. Daarin word je getraind, zodat je breed inzetbaar blijft. Daarnaast is er ook ruimte om te (blijven) groeien op persoonlijk vlak.

Hoofd Personeel & Organisatie

Werken bij Kwaliteits-Controle-Bureau

Het Kwaliteits-Controle-Bureau (KCB) is een zelfstandige en onafhankelijke instelling die controles uitvoert binnen de agrosector. Hierin is het KCB verantwoordelijk voor het uitvoeren van fytosanitaire import- en exportcontroles van groente, fruit, snijbloemen en potplanten. Daarnaast houdt het bureau toezicht op de naleving van de EU-kwaliteitsregelgeving rondom groenten en fruit.

Voor meer informatie over onze CAO, klik dan op de downloadlink

Open sollicitatie
Zijn er geen vacatures, maar ben jij wel een toegevoegde waarde voor ons? Misschien dat we dan toch wat voor elkaar kunnen betekenen. Je kunt een open sollicitatie sturen via pz@kcb.nl

 

 

  • Hoofdkantoor in Zoetermeer
  • 25% / 75%
  • 247 medewerkers in dienst

Collega's

Foto van medewerker Ellen
Foto van medewerker Tom

Ellen - Vakspecialist fytosanitaire zaken, MWN

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag meer uren gaan werken en zocht naar iets met meer uitdaging. In deze functie kan ik blijven leren, ontmoet ik steeds nieuwe mensen en doe ik iets met meer betekenis dan alleen geld verdienen. KCB is voor mij de werkplek waar ik me kan ontwikkelen, en waar ik veel contact met bedrijven en medewerkers heb. Ik doe hier mijn best om Nederland te beschermen, door alert te zijn op ongewenste ziekten en plagen.

Wat was je vorige baan?
Controleur binnenkomst potplanten bij Intratuin distributiecentrum.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, wandelen, tuinieren en varen.

Tom - Inspecteur in Midden West Nederland

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Hiervoor was ik werkzaam bij een logistiek dienstverlener waar de KCB ook al langs kwam om te inspecteren. Toen ik een aantal keer had meegekeken met de kwaliteit en fytosanitaire inspecties was ik direct enthousiast. Nadat ik een kort gesprek had met een medewerker over deze leuke afwisselende baan wist ik het zeker, ik ga solliciteren.

Wat was je vorige baan?
Administratief logistiek medewerker.

Wat doe je in je vrije tijd?
In mijn vrije tijd kom ik graag in de sportschool waar ik aan krachttraining doe. Daarnaast hou ik van een feestje en drink ik graag een drankje met mijn vrienden.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met leidinggevende en Personeelszaken
Tweede gesprek met leidinggevende en collega's
Arbeidsvoorwaardengesprek met Personeelszaken

Interessante baan?

Terug naar boven